Koncepcja pracy szkoły na rok 2012/2013
Główny kierunek działania |
Zadania szczegółowe |
Termin realizacji |
Osoby odpowiedzialne za realizację |
1. Podnoszenie jakości pracy szkoły w zakresie kształcenia i wychowania. |
> stosowanie na co dzień aktywizujących metod pracy z uczniem oraz metod rozwijających samodzielne myślenie i kreatywność;
|
Cały rok szkolny
|
Wszyscy nauczyciele
|
> analiza i aktualizacja WSO, zapoznanie z nim uczniów klas pierwszych i ich rodziców oraz przypomnienie uczniom klas drugich i trzecich;
|
Do 16.09.2012r.
|
M. Keńska- Wyszyńska wraz z zespołem i wych. klas
|
|
> monitorowanie WSO, regulaminu ucznia i regulaminu oceny zachowania ucznia;
|
Cały rok szkolny
|
Wyznaczony zespół
|
|
> systematyczne diagnozowanie wiadomości i umiejętności uczniów, bieżące informowanie ich oraz ich rodziców;
|
Cały rok szkolny
|
Wszyscy nauczyciele
|
|
> udostępnianie prac pisemnych uczniom oraz na życzenie ich rodzicom;
|
Cały rok szkolny
|
Wszyscy nauczyciele
|
|
> jak najlepsze przygotowanie uczniów do egzaminu maturalnego;
|
Cały rok szkolny
|
Nauczyciele przedmiotów maturalnych
|
|
– sprawdzenie zdolności i predyspozycji uczniów kl.I;
|
Cały rok szkolny
|
N – le tych przedmiotów |
|
> badanie wyników nauczania z wybranych przedmiotów;
|
Wrzesień 2012 |
N – le tych przedmiotów
|
|
> organizowanie zewnętrznych i wewnętrznych form doskonalenia zawodowego nauczycieli;
|
Wrzesień 2012
|
Lider WDN: J. Jasińska
|
|
|
> dostosowanie metod nauczania do potrzeb i możliwości psychofizycznych uczniów;
|
Cały rok |
Wszyscy nauczyciele |
> wykorzystywanie w działalności dydaktycznej oraz wychowawczej wniosków z ewaluacji wewnętrznej do dalszej pracy;
|
Cały rok |
Wszyscy nauczyciele |
|
> opracowanie wniosków przez zespoły przedmiotowe na podstawie wyników matury z 2012r.;
|
Wrzesień 2012 |
Wyznaczenia nauczyciele |
|
> innowacyjne metody kształcenia z wykorzystywaniem różnych środków dydaktycznych;
|
Cały rok |
Wszyscy nauczyciele |
|
2. Przygotowanie uczniów do egzaminu maturalnego. |
> bieżące zapoznawanie uczniów z informacjami dotyczącymi matury, jej struktury, przebiegu oraz procedur;
|
Do 15.09.2012r.
|
Dyrektor szkoły Wychowawcy klas III Nauczyciele przedmiotów maturalnych
|
> planowe i terminowe wypełnianie dokumentów maturalnych: – deklaracji wyboru – wyboru tematów z języka polskiego – złożenia wniosków o dostosowanie warunków zdawania egzaminów do możliwości psychofizycznych uczniów wraz z opinią (orzeczeniem) z PPP
|
Do 30.09.2012r.
|
Dyrektor szkoły Wicedyrektor szkoły Wychowawcy klas III
|
|
> dokładne przestrzeganie procedur egzaminu maturalnego;
|
Maj 2013r.
|
Dyrektor szkoły, zespół ds. matury, przewodniczący ZN oraz PZE
|
|
> udział nauczycieli w szkoleniach zewnętrznych oraz wewnętrznym dotyczących egzaminu maturalnego;
|
Do kwietnia 2012r.
|
Dyrektor szkoły, zespół ds. matury, przewodniczący ZN oraz PZE
|
|
> przeprowadzenie egzaminu maturalnego próbnego;
|
Maj 2013r.
|
Dyrektor szkoły, zespół ds. matury, przewodniczący ZN oraz PZE
|
|
> analiza wyników matury próbnej i opracowanie wniosków do dalszej pracy z maturzystami;
|
Listopad 2012r.
|
Wszyscy nauczyciele
|
|
> przeprowadzenie egzaminu maturalnego (matury właściwej);
|
Maj 2012r. |
Dyrektor szkoły, zespoły nadzorujące oraz przewodniczący PZE
|
|
3. Nadzór pedagogiczny oraz dokonanie oceny pracy nauczycieli, którzy nie mają aktualnej oceny. |
> dokonanie oceny pracy nauczycieli;
|
Według harmonogramu nadzoru pedagogicznego lub na wniosek n – la |
Dyrektor szkoły
|
|
> systematyczna kontrola pełnienia dyżurów przez nauczycieli w czasie przerw międzylekcyjnych;
|
Cały rok szkolny
|
Dyrektor i wicedyrektor
|
> bieżąca kontrola dokumentacji nauczycieli;
|
Cały rok szkolny
|
Dyrektor i wicedyrektor
|
|
> kontrola dyscypliny pracy; |
Cały rok szkolny |
Dyrektor i wicedyrektor
|
|
4. Aktywna praca zespołów przedmiotowych i zadaniowych działających w szkole.
|
> praca zespołów według opracowanych planów pracy;
|
Cały rok szkolny
|
Przewodniczący zespołów samokształceniowych
|
> kształcenie nauczycieli i RP w ramach WDN;
|
Harmonogram szkoleń do dnia 15.09.2012r.
|
Lider WDN – J. Jasińska
|
|
– ścisła współpraca n-li na rzecz dobra szkoły i poprawy jej wizerunku |
Cały rok |
Wszyscy n-li, dyrekcja |
|
5. Promowanie wizerunku szkoły na terenie miasta, powiatu malborskiego i regionu. |
> systematyczna współpraca z prasą lokalną;
|
Cały rok
|
Zespół ds. promocji szkoły
|
|
> bieżące przekazywanie informacji o sukcesach i życiu szkoły
|
Cały rok
|
Wszyscy n-le
|
> prowadzenie kroniki szkolnej;
|
Cały rok
|
D. Klofczyńska oraz uczennice klasy IIIc
|
|
> modyfikacja strony internetowej szkoły oraz bieżąca aktualizacja zamieszczanych na niej danych;
|
Cały rok
|
D. Mikucki; J. Uniewicz; A. Tkaczyk; zespół ds. promocji szkoły
|
|
> aktualizacja gablot szkolnych (znajdujących się w salach lekcyjnych i na korytarzach);-opracowanie oferty edukacyjnej na 2012/13
|
Cały rok szkolny
|
Wyznaczeni nauczyciele zespół ds oferty edukacyjnej
|
|
> opracowanie biuletynu informacyjnego dla uczniów gimnazjum;
|
Luty/marzec 2013r.
|
Dyrektor szkoły; D. Mikucki, zespół ds. promocji
|
|
> prezentacja oferty edukacyjnej w gimnazjach; – zapraszanie gimnazjalistów na dni otwarte – zapraszanie gości, przedstawicieli władz i organizacji samorządowych na uroczystości szkolne |
Kwiecień/Maj 2013r. Wg harmonogramu imprez |
Dyrekcja, zespół ds. promocji szkoły, samorząd uczniowski. |
|
6. Opieka pedagogiczna i psychologiczna. |
> bieżąca działalność pedagoga i psychologa szkolnego zgodna z opracowanym planem pracy;
|
Cały rok szkolny
|
J. Mikołajewska; N. Wyszyńska
|
> kontynuacja działalności Klubu Młodego Psychologa;
|
Cały rok szkolny
|
N. Wyszyńska
|
|
> pomoc stypendialna dla uczniów;
|
Cały rok szkolny
|
Komisja stypendialna
|
|
|
> zapobieganie patologiom i zagrożeniom wśród uczniów;
|
Cały rok szkolny
|
Wszyscy nauczyciele
|
> respektowanie przez nauczycieli i wychowawców zaleceń Poradni Pedagogiczno-Psychologicznej;
|
Cały rok szkolny
|
Wszyscy nauczyciele
|
|
|
> analiza i w razie potrzeby aktualizacja planu wychowawczego i profilaktycznego szkoły;
|
Do 30.09.2012r.
|
Pedagog i psycholog szkolny
|
> indywidualizacja procesu nauczania;
|
Cały rok szkolny
|
Wszyscy nauczyciele
|
|
pedagogizacja rodziców; |
Wg planu pracy
|
Pedagog i psycholog szkolny, wychowawcy
|
|
> przygotowanie opieki psychologiczno-pedagogicznej zgodnie z nowym rozporządzeniem MEN dla uczniów kl.I |
Do 30.03.2013r. |
A. Jagielska; N. Wyszyńska; J. Mikołajewska;
|
|
7. Integracja uczniów klas pierwszych. |
> wyjazd integracyjno-szkoleniowy uczniów klas pierwszych; – organizowanie wyjazdów na wycieczki i imprezy klasowe,
|
10-11.09.2012r.
|
J. Mikołajewska; Wychowawcy klas I,n-le w-f wychowawcy
|
> włączanie uczniów klas pierwszych do organizacji i aktywnego udziału w imprezach szkolnych; |
Cały rok szkolny |
Samorząd uczniowski; Wychowawcy klas I
|
|
8. Zapewnienie uczniom bezpieczeństwa na terenie szkoły. |
> bieżące kontrole BHP w szkole;
|
Cały rok szkolny
|
K. Tez;
|
> pogadanki dotyczące bezpieczeństwa;
|
Cały rok szkolny
|
Wszyscy nauczyciele
|
|
> wzmożenie dyżurów nauczycieli na korytarzach oraz w toaletach;
|
Cały rok szkolny
|
Wszyscy nauczyciele
|
|
> przeprowadzenie ćwiczebnej ewakuacji szkoły; |
Do 30.09.2012r. |
Dyrektor szkoły
|
|
> organizacja zajęć z doradcą zawodowym;
|
Według potrzeb
|
Psycholog szkolny oraz nauczyciele przedsiębiorczości
|
|
> wizyty uczniów w Powiatowym Urzędzie Pracy;
|
Według potrzeb
|
Psycholog szkolny
|
|
> prowadzenie aktywizujących zajęć prozawodowych;
|
Według potrzeb
|
Psycholog szkolny
|
|
> organizacja spotkań z przedstawicielami szkół wyższych;
|
Marzec/kwiecień 2013r.
|
Wychowawcy klas III
|
|
> wyjazdy uczniów klas trzecich na Dni Otwarte uczelni;
|
Marzec/kwiecień 2013r.
|
Nauczyciele pp;
|
|
> wykorzystywanie technik informacyjnych w celu pozyskiwania bieżących wiadomości o możliwości pracy oraz kierunkach dalszego kształcenia;
|
Cały rok szkolny
|
Każdy według potrzeb
|
|
|
> udział uczniów w cyklu edukacyjnym organizowanymprzez Powiatowy Urząd Pracy w Malborku;
|
Luty/marzec 2013r. |
|
10. Dbałość o bazę szkoły, jej rozwój oraz wizerunek |
> dbałość o aktualny wygląd i stan szkoły, systematyczny wystrój sal lekcyjnych oraz korytarzy szkolnych;
|
Cały rok szkolny
|
Opiekunowie sal, wszyscy nauczyciele, wyznaczeni nauczyciele w ramach zadań dodatkowych, SU
|
> prowadzenie bieżących remontów;
|
Według potrzeb
|
Dyrektor szkoły |
|
> doposażenie szkoły w sprzęt i pomoce dydaktyczne w miarę posiadanych środków finansowych oraz przy udziale i wsparciu ze strony Rady Rodziców;
|
Cały rok szkolny |
Dyrektor szkoły
|
|
11. Propagowanie idei integracji europejskiej. |
> systematyczna działalność Klubu Europejskiego;
|
Cały rok szkolny
|
Nauczyciele historii i WOS
|
> wymiana młodzieży ze szkołami partnerskim; |
Zgodnie z planem |
A. Jagielska; A. Kubaszewski
|
|
12. Kształtowanie świadomości ekologicznej. Aktywizowanie uczniów do pracy społecznej. |
> udział uczniów w zajęciach i olimpiadach promujących działania proekologiczne;
|
Cały rok szkolny
|
M. Kubaszewska;
|
> udział uczniów klasy II C w Sesji Ekologicznej w Iławie w ramach współpracy z UMK w Toruniu;
|
Czerwiec 2013r.
|
M. Kubaszewska
|
|
> kontynuacja corocznej zbiórki zużytych baterii i ich wywóz;
|
Cały rok szkolny
|
A. Sobolewska
|
|
> wspieranie działalności Samorządu Uczniowskiego;
|
Cały rok szkolny
|
J. Uniewicz – opiekun samorządu uczniowskiego
|
|
-wspieranie Klubu Wolontariusza |
Cały rok szkolny |
J.Mikołajewska |
|
13. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez pomoc materialną.
|
> bieżąca działalność w zakresie udzielania uczniom pomocy materialnej; – działania wolontariatu |
Cały rok szkolny |
Wychowawcy klas Pedagog szkolny |
14. Kontynuowanie i poszerzanie współpracy ze środowiskiem lokalnym. |
> kontynuowanie i poszerzanie współpracy z lokalnymi strukturami samorządowymi, kulturalnymi (MDK, Muzeum Zamkowe, Dzień Patrona Szkoły, itp.);
|
Cały rok szkolny
|
Dyrektor szkoły; Wych.kl.II
|
> aktywny udział młodzieży w pracach Młodzieżowej Rady Miasta Malbork; – działalność wolontariuszy w środowisku |
Cały rok szkolny |
Dyrektor szkoły; wybrani do Rady Miasta uczniowie Pedagog szkolny |
|
15. Współpraca z rodzicami.
|
> współpraca z Radą Rodziców;
|
Cały rok szkolny
|
Dyrektor szkoły
|
> aktywizowanie oddziałowych rad rodziców do pracy na rzecz szkoły; – semestralne podsumowanie wyników i przedstawienie ich na zebraniu dyrekcji z rodzicami
|
Cały rok szkolny
|
Dyrektor szkoły; Wychowawcy klas
|
|
|
> bieżące informowanie rodziców uczniów klas trzecich o procedurach egzaminu maturalnego; |
|
Dyrektor szkoły; Wychowawcy klas
|
16. Awans zawodowy nauczycieli. |
> uczestnictwo w posiedzeniach rad pedagogicznych szkoleniowych;
|
Cały rok szkolny
|
Członkowie Rady Pedagogicznej
|
> prowadzenie szkoleń Rady Pedagogicznej;
|
Cały rok szkolny
|
Wszyscy nauczyciele
|
|
> udział nauczycieli w konferencjach metodycznych;
|
Cały rok szkolny
|
Wszyscy nauczyciele
|
|
> udział w zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego: – studia podyplomowe; – kursy kwalifikacyjne i doskonalące; – warsztaty metodyczne przedmiotowe;
|
Cały rok szkolny
|
Zainteresowani nauczyciele
|
|
> praca w zespołach przedmiotowych i zadaniowych;
|
Cały rok szkolny
|
Przewodniczący zespołów przedmiotowych i zadaniowych |
|
17. Indywidualizacja pracy z uczniami zdolnymi. |
– indywidualizacja pracy na lekcji > organizacja zajęć dodatkowych dla uczniów zdolnych;
|
Cały rok szkolny
|
Nauczyciele przedmiotów
|
> przygotowanie do konkursów przedmiotowych, olimpiad i mistrzostw;
|
Cały rok szkolny
|
Nauczyciele przedmiotów
|
|
> wykorzystanie godzin z art. 42 KN zgodnie z potrzebami uczniów; – realizowanie zadań zawartych w KIP |
Cały rok szkolny
|
Nauczyciele przedmiotów Wychowawcy i nauczyciele |
|
18. Indywidualizacja pracy z uczniami słabymi, mającymi trudności w nauce oraz o specjalnych potrzebach edukacyjnych. |
> dostosowanie kryteriów wymagań i oceniania do możliwości psychofizycznych uczniów; – indywidualizacja pracy na lekcji
|
Cały rok szkolny
|
Nauczyciele przedmiotów
|
> dostosowanie metod pracy do możliwości uczniów; – respektowanie zaleceń PPP i zawartych w KIP
|
Cały rok szkolny
|
Nauczyciele przedmiotów
|
|
> propagowanie idei integracji młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych z resztą społeczności szkolnej – wolontariat;
|
Cały rok szkolny
|
Nauczyciele przedmiotów
|
|
> włączenie wolontariatu w niesienie pomocy słabszym uczniom (koleżeńskie grupy pomocy w nauce);
|
Cały rok szkolny
|
Chętni do pomocy uczniowie Pedagog szkolny; Członkowie wolontariatu |
|
> wykorzystanie godzin z art. 42 KN na organizowanie zajęć wyrównawczych;;
|
Cały rok szkolny
|
Nauczyciele przedmiotów
|
|
19. Wspieranie samorządności uczniowskiej. |
> pomoc w organizacji imprez samorządu uczniowskiego;
|
Cały rok szkolny
|
Opiekun Samorządu Uczniowskiego, wszyscy nauczyciele
|
> wykorzystanie wniosków uczniów w konstruowaniu planu wychowawczego i regulaminu oceny zachowania uczniów;
|
Cały rok szkolny
|
Dyrektor szkoły; Wicedyrektor |
|
20. Kultywowanie tradycji szkoły. |
> propagowanie sylwetki patrona szkoły;
|
Cały rok szkolny
|
Nauczyciele j. polskiego, bibliotekarze
|
> przygotowanie i organizacja obchodów Dnia Patrona Szkoły;
|
Listopad 2012r.
|
A. Kuper; M. Konkol-Cioch, M. Radecka
|
|
> organizacja Mikołajkowego Turnieju Piłki Siatkowej;
|
Grudzień 2012r.
|
M. Krotowski; B. Kuchar, E.Statkiewicz
|
|
> organizacja festiwalu szkolnego pt. „Śpiewać każdy może”;
|
25 kwietnia 2013r.
|
J. Uniewicz; Samorząd Uczniowski
|
|
> uroczyste wręczenie „Henryków” wyróżnionym uczniom klas trzecich;
– uroczyste pożegnanie uczniów klas III;
|
26 kwietnia 2013
|
Wychowawcy.klas.II, E. Barwiński
|
|
> organizacja tradycyjnego rajdu szkolnego „Malwira”
|
1 czerwca 2013r. |
Nauczyciele wychowania fizycznego
|