Projekty społeczne w Sienkiewiczówce!

To już siódma edycja olimpiady Zwolnieni z Teorii, do której przystąpili uczniowie I Liceum  Ogólnokształcącego im. Henryka Sienkiewicza w Malborku.

Zwolnieni z Teorii to jedyna olimpiada, w której nie trzeba przyswajać wiedzy,  a działać! „Wyjście z ławek” to nie symbol aktywności, lecz realne doświadczanie  realizacji autorskiego projektu społecznego. To szansa nabywania kompetencji dotyczących dobrej współpracy, komunikacji, czy kształtowania zdolności przywódczych. To wyjście młodych ludzi ze sfery komfortu i przełamywanie swoich leków między innymi  przed wystąpieniem publicznym, przed rozmową z przyszłym partnerem czy sponsorem, negocjacjami   i podejmowanie często trudnych decyzji.

Olimpiada z roku na rok przyciąga nie tylko w naszej szkole coraz więcej uczniów, którzy podejmują się tego wyzwania. W tej edycji olimpiady  przystąpiła rekordowa liczba osób, zrealizowali zaś swoje projekty tylko najbardziej wytrwali i zdeterminowani. Z ogromną radością i dumą prezentuję sześć ukończonych projektów. Satysfakcja uczniów jest wielka, tym bardziej, że niektórzy po raz kolejny już przystąpili do tej wyjątkowej olimpiady.

Oto zespoły:

•           drugens – format reklamy społecznej podejmujący problem uzależnień wśród młodych ludzi. Zrealizowany przez uczennice klasy 2c: Wiktorię Bonisławski, Martynę Maćkiewicz, Alicję Nowosielską, Kornelię Sawczuk.

•           Eksdermalni  – format  wydarzenia publicznego podejmujący problem zmian skórnych. Zrealizowany przez: Wiktorię Grabarę Agatę Konefał, Emilię Sosnowską , Bartosza Wiśniewskiego i Bartosza Żołędziewskiego z  klasy 4c.

•           EndAnimalTesting  – format wydarzenia publicznego podejmujący problem testowania kosmetyków  na zwierzętach. Zrealizowany przez uczniów klasy 3b: Lenę Bach,  Zosię Bukowską,  Julię Hrynkiewicz, Maję Ulanowską, Oliwię Sarnowską  i Kornela Walę.

•           Pracuj z pasją  – format wydarzenia publicznego zwracający uwagę na łączenie przyszłej pracy z zainteresowaniami i pasjami, zrealizowany przez uczennicę klasy 4c  Dominikę Zielińską.

•           Rozwój talentów  – format wydarzenia publicznego podejmujący temat rozwoju zainteresowań i pasji zrealizowany przez uczennice klasy 1a: Julię Karpowicz, Weronikę Sulikowską,  Paulinę Warlikowską.

•           Your future, your choice – format wydarzenia publicznego zwracający uwagę na  -trudności w wyborze szkoły ponadpodstawowej. Projekt zrealizowany przez uczennice klasy 2b i 2a: Julię Gałązkę, Zuzię Glosa,  Maję Kędroń, Weronikę  Krotowską i Roksanę  Łukaszewską.

Teraz wszystkie zespoły oczekują na Wielki Finał, który odbędzie się 23 kwietnia  w Warszawie, gdzie podczas wydarzenia rozdane będą  Srebrne i Złote Wilki, czyli nagrody za najlepsze projekty w województwie i w kraju. Młodzież będzie mogła wziąć udział w atrakcjach w strefach partnerskich i w strefie integracji.  Na Scenie Głównej, podczas uroczystej Gali, ogłoszony  zostanie Ranking Szkół Zwolnionych z Teorii., znajdują się w nim szkoły, które wspierają młodzież w budowaniu kompetencji przyszłości.

Już dziś wiemy, że Brązowego Wilka otrzymał zespół  drugens, jest to najlepszy projekt w szkole.

Gratuluję wszystkim zespołom, które ukończyły projekt. Tym zaś, którym nie udało się odnieść ewidentnego sukcesu dziękuję za podjęcie trudu, za chęci  i gotowość do pracy w grupie rówieśniczej, determinację w pokonywaniu barier i ograniczeń w zetknięciu z czymś nowym, dotąd nieznanym. Przypominam, że można kontynuować realizację rozpoczętych, a niezrealizowanych dotąd projektów  w nowym roku szkolnym. Mam nadzieję, że perspektywa podejścia do niektórych  projektów, po wakacjach, na tyle zmieni się, by zapragnąć je zakończyć.

Izabela Łukasiewicz – opiekun i koordynator Olimpiady Zwolnieni z Teorii