Tradycja utrzymywania kolekcji żywych zwierząt tzw. menażerii przy dworach monarchów i możnowładców znana była już od czasów antycznych. Jednak pierwsze ogrody zoologiczne o charakterze naukowo-hodowlanym powstały na przełomie wieków XVIII i XIX w Europie: w Wiedniu (1752), Paryżu (1759) i Londynie (1826). Z czasem zmieniła się też rola ogrodów zoologicznych – z „żywych muzeów” przekształciły się w nowoczesne centra ochrony gatunków zagrożonych i ginących, a zadania i cele współczesnych ogrodów zoologicznych to przede wszystkim hodowla, poszerzanie naukowej wiedzy o zwierzętach i działania dydaktyczne.
W tym właśnie celu 23 września 2011 roku dwie nasze klasy o profilu biologicznym- 2c i 2f wraz z wychowawczyniami i panią od biologii udały się do Miejskiego Ogrodu Zoologicznego w Gdańsku Oliwie. Obecnie w zoo, na obszarze 136ha, mieszkają zwierzęta pochodzące ze wszystkich kontynentów. Znajduję się tu 201 gatunków, co daje łącznie 1055 okazów zwierząt. Można w nim zobaczyć takie rzadkie okazy jak hipopotamy karłowate, wilki grzywiaste, antylopy bongo, oryksy arabskie, czy też okazałe kondory wielkie.
Ogród zoologiczny zwiedzaliśmy ponad dwie godziny podzieleni na kilkuosobowe grupy. W tym czasie mieliśmy do wykonania zadania biogeograficzne i ekologiczne, dotyczące wybranych zwierząt. Pomimo ogromu zadań świetnie się bawiliśmy, zobaczyliśmy wiele ciekawych okazów zwierząt i spędziliśmy miło czas. Humorów nie popsuła nam nawet niezbyt przyjazna aura.
Efektem wycieczki jest też bogata dokumentacja zdjęciowa.