Ogłoszony w I LO w Malborku konkurs na projekt muralu pod hasłem Różni ludzie – jedna szkoła nawiązuje do największych atutów szkoły: szacunek dla inności, tolerancja, wspieranie talentów, inspirowanie do rozwoju i dbałość o bezpieczeństwo uczniów w szkole.
Przed członkami jury stanęło niezwykle trudne zadanie, ponieważ poziom zgłoszonych prac był bardzo wysoki. Zwycięski projekt muralu wykonała Zuzanna Omieczyńska z klasy 2 B3. Technika wykonania pracy to grafika komputerowa. Uczennica uważa , iż szkołę tworzą osoby o różnych talentach, pasjach i zainteresowaniach. Pomimo różnic wszyscy razem tworzymy jedną wspólnotę, tym samym budując naszą wspólną, szkolną tożsamość. Każdy z nas jest ważny, każdy pozostawia po sobie ślad, czego symbolem są linie papilarne za każdą z osób na muralu.
Wyróżniona praca Weroniki Wieliczko z klasy 2 A4 wykonana została farbami akrylowymi i po wyschnięciu dopracowana kredkami ołówkowymi, czarnym markerem i białym żelopisem. Litery wykonane zostały cienkopisem na oddzielnej karcie, a następnie wycięte i naklejone na pracę. Weronika zgodnie z hasłem konkursu chciała pokazać, że nasza szkoła jest bardzo tolerancyjna. W swojej pracy przedstawiła różnych ludzi, którzy mimo wszystko, bez względu na płeć i kolor skóry, potrafią ze sobą współpracować i funkcjonować.
Autorką kolejnego projektu na mural zgłoszonego do konkursu jest Julia Wiśniewska z klasy 2c4. Uczennica swoją pracę wykonała z wykorzystaniem akwareli i kredek, uzupełniając szczegóły czarnym cienkopisem oraz białym żelopisem. Przesłaniem artystycznym pracy jest pokazanie miłej atmosfery szkoły, poprzez zwrócenie uwagi na jej wewnętrzny dziedziniec i znajdujący się na nim pomnik przyrody. Jest to jedno z ulubionych miejsc, nie tylko moich… – pisze autorka projektu.
Do konkursu Różni ludzie – jedna szkoła swoją pracę wykonaną ołówkiem zgłosiła również Joanna Jaroszewska z klasy 2 D4. Wykorzystując artystyczny efekt cieniowania autorka pracy przyznaje, iż inspiracją twórczą były dla niej muzyka i czas, który w sytuacji ograniczonego funkcjonowania szkoły spędzają dzisiaj uczniowie w swoich domach.
Jury konkursu w składzie: Dorota Klofczyńska, Artur Kubaszewski i Piotr Zimbał dziękuje uczennicom za tak pozytywną narrację dotyczącą szkoły i szkolnej społeczności.