Galeria Szkolna I Liceum Ogólnokształcącym im. H. Sienkiewicza w Malborku – ciąg dalszy…:)

Przedstawiamy Wam kolejną artystyczną osobowość naszej szkoły, kolejne odkrycie!  Hanna Skonieczna uczennica klasy 1A, od pięciu lat zajmuje się amatorskim rysowaniem. Konsekwentnie rozwija swoje umiejętności. Każdy postęp, czy każda udana praca sprawia, że czuje zadowolenie z siebie, ogromną satysfakcję.

            Dla Hanny tworzenie jest formą wyrażania siebie i swoich emocji, jak i sposobem na odstresowanie się. Najpierw starała się opanować podstawy rysowania, przedstawiając tylko realistyczne obiekty. Efekt końcowy wydawał się jednak niewystarczający, bo nie posiadał duszy. Postanowiławięcdodać abstrakcyjne elementy, wzorując się stylem surrealistycznym. Surrealizm stał się odtąd ważną częścią stylu rysowania Hani Skoniecznej. Wyraźnie to widać w wyeksponowanych pracach artystki w ramach cyklu Galeria Szkolna.

            W swoich pracach przedstawia głównie ludzi, kocha interpretować różne postacie fikcyjne, np. z gier czy seriali animowanych. Zabiegiem zamierzonym w jej obrazach  jest wrażenie chaosu. Uważa bowiem, że to dodaje ciekawości i  przyciąga wzrok widza, który próbuje się odnaleźć w tym chaosie. Artystą, którego podziwia i dąży, by jej obrazy oddawały podobne emocje jak jego prace, jest Zdzisław Beksiński.

            Autorka dużą wagę przywiązuje do interpretacji swoich prac przez innych ludzi. Fascynujące jak różne mogą być odczucia ludzi na temat jednej rzeczy i jak bardzo się mogą różnić od zamysłu twórcy. Obraz pt. „Tłum” przedstawia dwie głowy i jedną zamaskowaną postać. To wnętrze człowieka, oczy na białym tle to „prześwity z świata zewnętrznego”, a twarze w centrum to personifikacja emocji. Jedna z twarzy sprawia wrażenie połączenia z ludzką czaszką – co symbolizuje obumieranie emocji, druga twarz to emocja stała, obecna. Trzecia postać, zamaskowana, jest emocją, która jeszcze nie nastała, nie wiemy czy jest to złość czy szczęście, nie wiemy co będziemy czuć za chwilę – stąd ta maska. Tytuł można odebrać jako „tłum emocji”  i również jako „TŁUMienie emocji”, które znajdują się we „wnętrzu”.

Zapraszamy do oglądania i podziwiania prac!

Nauczyciele – bibliotekarze