Jak przeżyć lekcje w epoce …

Alternatywne źródła wiedzy historycznej i nie tylko okazują się dla uczniów naszej szkoły fascynującym odkryciem. Materialne ślady przeszłości, a wśród nich takie pamiątki rodzinne, jak maszyna do szycia, radio, kartki żywnościowe, banknoty, gramofon, stary piekarnik, maszyny do pisania, znaczki, komiksy, tarcze szkolne ożywiały w mijającym roku szkolnym opisywane w podręcznikach wydarzenia historyczne z czasów PRL.

Konfrontacji wiedzy z przeszłością towarzyszył słodki poczęstunek: wafle, blok czekoladowy, śmietanowiec, ciasto marchewkowe… Uczennice i uczniowie zachwycili nauczycieli strojami z epoki, które stały się żywą dekoracją lekcji, przywołując obyczajowość i klimat lat 70 – tych.

Innym razem Feudalizm i kształtowanie się społeczeństwa feudalnego zainspirowały uczniów do odegrania krótkich scenek obrazujących hierarchiczną strukturę społeczeństwa feudalnego.

Poniżej przedstawiamy kronikę fotograficzną z duchem historii …