Projekty społeczne w ramach Olimpiady Zwolnieni z Teorii

Tegoroczna edycja  OLIMPIADY ZWOLNIENI Z TEORII była wyjątkowa. Po raz pierwszy w sześcioletniej historii rankingu sklasyfikowano aż 289 szkół ponadpodstawowych z całej Polski, w których zrealizowany został przynajmniej jeden projekt społeczny. To prawie dwukrotnie więcej niż w ubiegłorocznym wydaniu rankingu.

Ranking Szkół Zwolnieni z Teorii zamiast wyników matur analizuje aktywność społeczną i przedsiębiorcze podejście uczniów. Ranking tworzony jest w oparciu o wyniki uczniów w olimpiadzie Zwolnieni z Teorii, której celem jest, aby każdy młody człowiek w Polsce mógł zrealizować własną akcję społeczną.

Ranking Szkół Zwolnieni z Teorii wyznacza nowe standardy edukacyjne, ponieważ lista laureatów to szkoły, które nazwałabym najbardziej innowacyjnymi w Polsce. W tym roku w rankingu znalazło się ich niemal 300. Niech one będą dobrym kompasem dla tych, którzy dziś zastanawiają się, w jakiej szkole chcieliby się znaleźć – mówiła podczas gali rankingu Wicepremier i Minister Rozwoju, Jadwiga Emilewicz. 

Ranking Szkół Zwolnieni z Teorii prezentuje szkoły, które robią rzeczy ponadobowiązkowe, bacznie obserwują dokąd zmierza świat i właśnie w tym kierunku podążają ze swoimi uczniami. Mam wielki szacunek dla młodzieży za to, że mają chęć, aby zmieniać świat. W tej trudnej drodze ku przyszłości, największą pracę zaraz po uczniach wykonują właśnie nauczyciele, którzy wspierają ich na każdym kroku – mówiła Paula Bruszewska, prezes Fundacji Zwolnieni z Teorii.

 Na linii uczeń-nauczyciel stworzyła się nowa płaszczyzna współpracy. Inspiruje ona obydwie strony, które wspólnie pracują nad rozwiązywaniem realnych problemów: zagadnień z zakresu ekologii, medycyny, kultury, ochrony zwierząt, psychologii itp. 

Ranking wskazuje szkoły, w których nie tylko nauka jest ważna, ale i to, by uczniowie byli otwarci, przedsiębiorczy czy zaangażowani w życie społeczne. A przecież to właśnie te cechy i konkretne umiejętności będą w dorosłym życiu potrzebne bardziej, niż treści podstawy programowej poszczególnych przedmiotów. 

Nasza szkoła odniosła ostatnio wielki sukces – zdobyliśmy 21. miejsce w Polsce w tegorocznej edycji olimpiady Zwolnieni z Teorii! Wszyscy jesteśmy dumni z tak dużego osiągnięcia, które nie byłoby możliwe bez zaangażowania nie tylko uczniów, ale i nauczycieli. Drodzy mentorzy! Pragniemy podziękować Wam gorąco za ogrom dobra, którym obdarzyliście nas w czasie pracy nad projektami i nie tylko. Jesteśmy niezwykle wdzięczni za: -wszystkie inspiracje, dzięki którym dzisiaj możemy cieszyć się efektami naszych działań -zaangażowanie, które dodawało nam motywacji do realizowania naszych projektów – otwartość i cenne rady, które niejednokrotnie ratowały nas w chwilach największej słabości – uśmiech i pozytywną energię, która zachęcała nas do zwierzania się Wam z problemów i dzielenia się naszym szczęściem Szczególne słowa uznania należą się Paniom: Izabeli Łukasiewicz, Magdalenie Kubaszewskiej, Małgorzata Konkol-Cioch, Annie Majcher, Agnieszce Tkaczyk, Joannie Lamkowskiej, Annie Molendzie.

Jesteście niezastąpieni. Pamiętajmy, że to nasz wspólny sukces, bo jak powiedział William Arthur Ward: „Przeciętny nauczyciel mówi. Dobry nauczyciel wyjaśnia. Wielki nauczyciel inspiruje.”

ABSOLWENCIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ – CZEKAMY NA CIEBIE!