Według raportu przygotowanego przez
World Economic Forum (Future of Jobs Report 2016) w XXI wieku aż 30% wcześniej
poszukiwanych przez pracodawców kompetencji zostanie zastąpionych przez
kompetencje społeczne – motywowanie, inteligencję emocjonalną, komunikację,
nauczanie innych i współpracę. I właśnie „Zwolnieni z Teorii” doskonale wpisują
się w ogólnoświatowe trendy rynku pracy. Zmiany w biznesie i nowe rozwiązania
technologiczne wymagają zespołów kreatywnych i gotowych na zmiany ludzi.
Pracodawcy szukają u kandydatów do pracy doświadczenia, inicjatywy i
zaangażowania społecznego.
Poprzez realizację autorskiego
projektu społecznego nasi uczniowie
zdobywają doświadczenie i praktyczne kompetencje, niemożliwe do zdobycia
tradycyjnymi metodami nauczania. Stworzenie projektu społecznego wymaga tych
samych umiejętności, co prowadzenie projektów biznesowych: wyznaczania celów,
dobrej komunikacji, negocjacji, przekonywania innych do swojego pomysłu.
Projekt społeczny to nie tylko świetny trening na start kariery zawodowej, ale
też okazja do nabycia wrażliwości społecznej.
Zwolnieni z Teorii to program skierowany do szkół otwartych na nowoczesne i praktyczne metody nauczania. Od 4 lat organizowana jest największa olimpiada w Polsce, gdzie realizowane są takie projekty . W naszym liceum w tym roku szkolnym przystąpiło do olimpiady kilkudziesięciu uczniów klas pierwszych oraz drugich, co już zaowocowało ciekawymi projektami społecznymi, które będą realizowane do końca marca. Przed uczniami trudny czas realizacji zamierzonych celów. Wśród projektów jest np. pomoc młodszym uczniom w nauce, promocja zdrowego i ekologicznego stylu życia, przełamywanie barier komunikacyjnych wśród uczniów czy działająca już aplikacja mobilna AfterGraudastion!
„Pełną parą” do działania ruszył zespól „Fairy Funny Tales”, wystawiając w malborskich przedszkolach teatralną baśń połączoną z elementami nauki języka angielskiego. W ten sposób pokazują dzieciom lepszą formę spędzania czasu wolnego, zamiast korzystania z telefonów i tabletów.
W ubiegłym roku szkolnym nasi uczniowie realizujący projekt „Restart młodości” zdobyli nagrodę Złotych Wików- dla najlepszych projektów w temacie Społeczeństwo obywatelskie w Polsce oraz Srebrne Wilki za najlepszy projekt w województwie pomorskim. Liczymy, że i w tym roku uda się najlepszym zespołom zdobyć te prestiżowe nagrody! Trzymamy kciuki za wszystkie zespoły!
Powodzenia! Izabela Łukasiewicz i Małgorzata Konkol-Cioch